Струве А. Є. Залізничний міст

Вид з правого берега Дніпра. Початок 20 ст.

Залізничний міст А. Є. Струве – перший суцільнометалевий залізничний міст через Дніпро, один з найдовших мостів у світі у ХІХ ст.

Міст споруджувався з березня 1868 р. по лютий 1870 р. закордонними компаніями за участю робітників Росії за проектом і під керівництвом військового інженера, капітана Аманда Струве, який отримав чин полковника за цю роботу. Міст мав 13 опор і 12 прольотів по 292 фути (89 метрів) кожен. Загальна довжина складала майже версту (480 саженей або близько 1,5 км). За довжиною він виявився найдовшим у Європі. На його спорудження пішло 246 тисяч пудів заліза (понад 3 тисячі тон). Під час випробувань, на кожний з 12 прогонів поклали вагу у 18 тисяч пудів. Загальна вартість робіт склала 3 мільйони 200 тисяч рублів. При будівництві вперше у європейський практиці використовувались кесони. Міст був суцільнометалевим і складався з ґратчастих ферм.

17 лютого 1870 р. по мосту пройшов перший потяг Курсько-Київської залізниці, постійний рух був відкритий після освячення мосту 4 квітня 1870 року. У червні 1920 р. польські війська висадили міст у повітря. Нині поруч з колишнім місцем розташування моста Струве знаходиться Дарницький залізничний міст.

Джерела

  • А. Анисимов. «Скорбное бесчуствие», Tabachuk Ltd., К.–1992.
  • Дмитрий Лавров. Киевские мосты зело велики.
  • М. О. Рибаков. Невідомі та маловідомі сторінки історії Києва. Київ: «КИЙ», 1997
  • “Листівки”. Видання С.А.Х., Київ.

Посилання

«Дзеркало тижня», № 20 (548) 28 травня — 3 червня 2005,


Особисті інструменти

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва