Рибальський міст

Загальний вигляд Рибальського мосту.

Рибальський міст – міст через Гавань Дніпра. Відкрито 1963 року. Знаходиться у північній частині Подолу. Забезпечував автомобільний зв’язок між Подолом і півостровом Рибальським. Є першим у світі вантовим мостом із залізобетонною балкою жорсткості. Споруджений за проектом інституту “Укрпроектстальконструкція”. Автори проекту – інженери А. Гольдштейн, В. Кирієнко, Н. Соколова. Загальна довжина мостового переходу 474,3 м (лівобережна естакада – 82,3 м, руслова частина – 275,7 м, правобережна естакада – 116,3 м). Руслову частину моста перекрито трипрогінною нерозрізною вантовою будовою (65,85 + 144 + 65,85 м), симетричною відносно двох залізобетонних пілонів (заввишки 42 м) з радіальним розташуванням вантів, виготовлених зі сталевих канатів діаметром 72 і 55 мм. Прогони перекривають дві головні балки П-подібного перерізу з відстанню між осями 9,6 м. Проїжджу частину складено з Т-подібних залізобетонних елементів завширшки 1,5 м, які спираються на внутрішні стінки головних балок.

За своїми архітектурними та конструктивними формами є цінною пам’яткою 1960-х рр. З початку 1990-х років, у зв’язку із аварійним станом конструкцій мосту, ним було припинене автомобільне сполучення, а через кілька років під міст було підведено додаткові страховочні опори.

Зараз міст є виключно пішохідним і планується до знесення. Першим етапом до його ліквідації є здача в експлуатацію Гаванського мосту (який власне і будувався на заміну). Наступні кроки будуть вжиті по мірі будівництва нового Подольського мосту. На місці сучасного Рибальського мосту має з’явитися новий місток для заїзду транспорту на Подільський міст, для чого планується знесення також і контори Річкового порту. Вже для розчищення місця під опори Подольського мосту розібрали частину моста з боку Рибальського острову, влаштувавши тимчасові сходи для пішоходів.

Посилання


Особисті інструменти

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва