Південний міст

Вид мосту з Дніпра

Південний міст (Південний мостовий перехід) – міст через Дніпро, що з’єднує Саперно-Слобідську вулицю та Столичне шосе (правий берег) із проспектом Бажана (житловий масив Позняки) та є частиною траси Е40, яка забезпечує прямий вихід транспорту в напрямку аеропорту Бориспіль.

Будівництво було розпочато у 1983 році, введено в експлуатацію у грудні 1990. Міст вважався найсучаснішим на території СРСР, на будівництво було витрачено близько 112 мільйонів радянських рублів.

Автори проекту – Г. Фукс (головний інженер), інженер М. Корнієв, архітектор О. Гаврилов. Призначений для руху автотранспорту та поїздів метрополітену Сирецько-Печерської лінії. Загальна довжина мостового переходу – 1200 м, ширина – 41 м. До його складу входять міст через Дніпро (довжиною 1,27 км) однопілонної вантової конструкції, що має судноплавний прогін 270 м, та залізобетонні естакади довжиною близько 2 км. Автотранспорт рухається по шести смугах, по три в кожному напрямку, посередині між ними, по відокремленій суцільною огорожею ділянці, йдуть поїзди метрополітену. Використання в конструкціях моста одночасно залізобетону й сталі обумовлено технічною й архітектурною доцільністю. Залізобетонний пілон (висотою 120 м) з вантами, натягненими як струни в арфи, підтримують тонку прогінну будову й надають величезній споруді легкості.

Інженерні вирішення, використані при спорудженні Південного моста, відзначені 1989 р. Державною премією СРСР. На відкритті мосту В. Щербицький назвав його “Гордістю України і Києва”.

  Місцевість:  Осокорки, Теличка.   Станції метрополітену:  Славутич.

Посилання


Особисті інструменти

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва