Подільсько-Вигурівська лінія

Подільсько-Вигурівська лінія2004 [1], попередні назви — Подільсько-Воскресенська [1] або Вокзально-Воскресенська [1]) будується як четверта лінія київського метрополітену. Лінія буде проходити через селище Жуляни, Солом’янку, площу Перемоги, Лук’янівку, Поділ, Рибальський острів, далі по новому Подільсько-Воскресенському мосту до Троєщини та Воскресенки. Проектування лінії почалося ще у 90-ті роки 20 ст.[1].

Рейковий транспорт у Генплані

Зміст

Станції

Станом на 2009 рік на лінії плануються такі станції:

«Кільцева дорога» на Кільцевій дорозі,
«Аеропорт» біля аеропорту «Київ» (Жуляни),
«Чоколівська» біля Севастопольської площі,
«Солом’янська» на одноіменній площі,
«Вокзальна» біля залізничного вокзалу з пересадкою на станцію «Вокзальна» Святошино-Броварської лінії,
«Площа Перемоги» на однойменній площі,
«Глибочицька» з виходами в районі перетину вулиць Татарської та Підгірної з пересадкою на станцію «Лук’янівська» Сирецько-Печерської лінії,
«Подільська» в районі перетину вулиць Межигірської та Набережно-Лугової з пересадкою на станцію «Тараса Шевченка» Куренівсько-Червоноармійської лінії.


Далі лінія вийде на поверхню та Подільсько-Воскресенським мостом перетне Дніпро. Три станції будуть розашовані на естакаді мосту:

«Суднобудівна» на Рибальському острові,
«Труханів острів» на одноіменному острові та
«Затока Десенка» в урочищі Горбачиха.

Потім лінія метро знову проляже під землею до станції «Райдужна» в районі Русанівських садів. Тут лінія матиме розгалуження.


Перша гілка піде на північ до масиву Вигурівщина-Троєщина та буде буде експлуатуватися спільно з Лівобережною лінією. Ця частина лінії буде наземною та проляже нинішньою трасою швидкісного трамваю по Бальзака вулиці зі станціями:

«Проспект Ватутіна» на шляхопроводі на перетині з одноіменним проспектом,
«Вулиця Каштанова» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Вулиця Теодора Драйзера» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Вулиця Сабурова» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Вулиця Цвєтаєвої» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Вулиця Милославська» біля перетину з одноіменною вулицею.

Північніше Милославської вулиці буде побудоване електродепо «Троєщина».


Друга гілка лінії проляже під землею на схід, де будуть побудовані дві станції:

«Бульвар Перова» в районі перетину одноіменного бульвару та Стальського Сулеймана вулиці та
«Братиславська» в районі перетину вулиць Братиславської та Стальського Сулеймана,
а також електродепо «Воскресенське» біля перетину вулиць Братиславської та Крайньої.


Подальші віхи

Перманентне відкладення термінів

  • 2007 рік - висловлено наміри здати міст у 2010 році[1]
  • 2010 рік - генеральний директор КК "Київавтодор" Георгій Глінський передбачає введення Подільського мосту в експлуатацію в 2015 році.[1]
  • 2011 рік, січень - директор інституту "Київметротунельпроекту" Віктор Яникін передбачає запуск Подільського мосту у 2012 році і запуск перших станцій на Троєщині у 2014 році[1]
  • 2011 рік, листопад - в річку Дніпро завалився кран вантажопідйомністю 680 тонн.[1]
  • 2012 рік - інвестором будівництва обрано ВАТ Федеральний центр проектного фінансування. Озвучено плани введення метро в експлуатацію у 2017 році.[1]
  • 2016 рік - Кличко озвучує завдання у 2019-му році відкрити автомобільне сполучення через Подільсько-Воскресенський міст, після чого - запустити метро на Троєщину.[1]

Знесення садів

З метою виконання зазначених будівельних робіт 259 садових ділянок Русанівських і Воскресенських садів підлягають відселенню. Станом на 19 жовтня 2011 було укладено добровільні угоди з 68,7% власників садових ділянок. Втім, перспектива відселення викликає невдоволення власників ділянок і 10 листопада 2011 мав місце пікет КМДА[1]

2012 рік - визначено перелік садових ділянок, що підлягають знесенню для будівництва Подільського мостового переходу.

Садові ділянки під знесення для будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро

По Маяковського

  • 2013 рік, грудень - в КМДА вирішили, що метро варто пускати не по бальзака, а по проспекту Маяковського [1][1] Переваги ведення лінії метро вздовж Маяковського пояснюють кращою пішохідною доступністю станцій в цьому випадку
Пішохідна доступність станції проектованої Подільсько-Воскресенської лінії за розрахунками блогера Олега Тоцького

Трамвай замість метро

  • 2014 рік, квітень - голова КМДА Володимир Бондаренко заявив про те, що замість метро будуватимиуть трамвай, оскільки на його думку "в 4 рази дешевше побудувати швидкісний трамвай нового покоління"[1]
  • 2014 рік, червень - над Подільським мостом піднімають останню арку[1]

Джерела

Виноски


Інші ресурси інтернету

Окремі статті щодо проблем будівництва ПВЛ


Особисті інструменти

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва