Петрівський залізничний міст

Загальний вигляд мосту

Петрівський залізничний міст — залізничний міст через Дніпро і Чорторий. Входить до складу так званого північного напівкільця Київського вузла Південно-Західної залізниці. З’єднує Рибальський півострів з Воскресенкою і Русанівськими садами.

Будівництво другого у Києві залізничного моста розпочалося 1915 р. з метою утворення навколо міста замкненого залізничного кільця. Завершений 1929 р. під орудою організації “Військпроект 401” (головний інженер В. Кохан) у дещо зміненому відносно первісного проекту вигляді (підмостовий габарит підвищено на 7 м). Отримав назву Петрівський у зв’язку з перейменуванням району Подолу на відзначення 50-річчя голови ВУЦВК Г. Петровського. Підірваний 1941 р. при відході з Києва Червоної Армії. Тимчасово відновлений; під час битви за Київ 1943 року зруйнований нацистськими окупантами. З липня 1944 р. до листопада 1945 р. відбудований. 1964—1966 рр., 1990—1998 рр. та 2005 р. проводилася заміна руслових, заплавних та правобережного прогонів.

Мостовий перехід (загальна довжина понад 1,5 км) складається з руслової (правобережної) та заплавної (лівобережної) частин. Прогони руслової частини (загальна довжина — 330 м) перекриті розрахованими на проїзд нижньою частиною трапецієподібними за абрисом ґратчастими металевими фермами з паралельними поясами, прогони естакади – подібними прямокутними фермами з проїздом у верхній частині. Масивні бетонні опори встановлені на фундаментах з кесонів.

По мосту проходить лише одна залізнична колія; роз’їзди біля платформ Оболонь та Троєщина (до 2009 — Городня). Міст використовується передусім для вантажних залізничних перевезень, також кілька разів на добу по мосту проходять приміські електропоїзди.

Із 2001 міст є кордоном між Оболонським та Подільським районами Києва.

  Місцевість:  Рибальський півострів, Труханів острів, Русанівські Сади.

Посилання


Особисті інструменти

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва