Наводницький міст

Наводницький міст – міст через Дніпро, що з’єднував правий і лівий береги і періодично споруджувався в районі неводницької балки.

Згідно з літописом, на Дніпрі в районі Видубицького монастиря в Х-ХІ ст. знаходився один з основних київських перевозів. В XVI ст. Тут діяв Народницький перевіз, що складався з двух паромів і дерев’яного мосту через Тельбін (тоді затоку Дніпра). Наводницький казенний наплавний міст починають наводити з 1706 р. коли починається будівництво Києво-Печерської фортеці, його розбирали під час льодоходу. У 1744 р. був збудований стаціонарний дерев’яний міст довжиною 450 сажнів з мотузками, звитими з лози. За переїзд кошти брались лише з селян та прочан. Належав Києво-Печерській лаврі.

У 1914 р. під час 1-ї світової війни тут споруджено стратегічний дерев’яний міст на пальовій основі, який був зруйнований у 1920 р. У 1920-1921 рр. на місці зруйнованого було збудовано новий, який проіснував до поч. 1930-их років. В 1935 р. замість нього введено в дію ще один дерев’яний міст, що існував до 1941 рр.

В 1940-1941 рр. розроблено проект і розпочато зведення постійного металевого моста наскрізної балкової системи з невеликими прогонами, які надавали можливість здійснювати швидку заміну пошкоджених елементів (автори – інженер В. Вахуркін, архітектор – К. Яковлєв). Нацистські окупанти зруйнували частину готових опор, металеві прогінні конструкції розібрали й вивезли з Києва. В 1943 р. саперними частинами Радянської Армії був споруджений низьководний Народницький міст. У 1944-1953 рр. діяв високо водний міст. Після того, як поруч був збудований міст ім. Є.О. Патона. Наводницький міст був розібраний. Нині залишились лише кілька залишків старих опор, які добре проглядаються над поверхнею Дніпра.

Джерела


Особисті інструменти

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва