Мости

Наведення моста через Дніпро у 1896 році.
Залізничний міст Струве О. Е., початок 20 ст. вид з лівого беріга Дніпра

З літописів відомо про існування в давні часи біля Києва кількох мостових переправ через Дніпро, підйомних М. на ланцюгах через рови Київської фортеці, першого (закладеного 1115) наплавного М., що з`єднав береги Дніпра в районі Вишгорода (За данними УРЕ,1981 в районі Видубицького монастиря). Є відомості про наплавний М. через Дніпро з постійними (на палях) під`їздами до нього (17 ст.), про дерев`яні М. через річки Либідь, Глибочицю, Киянку, Нивку, Сирець, Почайну, Скоморох та інші. У 1853 році споруджено Ланцюговий міст — перший капітальний міст через Дніпро. У 1925 році його підопори було використано при спорудженні моста ім. Є. Бош. Початок будівництву залізничних металевих М. покладено 1870 року, коли під керівництвом російського інженера О. Е. Струве було зведено суцільно металевий міст завдовжки близько 1,5 км через Дніпро (згодом названий Дарницьким; перший у Російській імперії М. на кесонній основі). Але ще у кінці 19 ст. у Наводничах направляли тимчасові, сезонні мости. У 1904 році (зустрічаються інші дати — 1915) через Петрівську алею було перекинуто пішохідний парковий міст; він з`єднав Міський сад і Хрещатий парк. У 1983 році старі конструкції М. було замінено новими.

У 1929 споруджено другий залізничний металевий міст — Подільский. На початку Великої Вітчизняної війни всі дніпровськи мости було зруйновано. Після визволення Києва (6.11.1943) збудовано тимчасові дерев`яні низьководні автомобільний і залізничний М. (19431944 роках замінено висоководними дерев`яними), 1945 року став до ладу відбудований Подільский міст. У Києві налічується понад 60 мостів (міських, відомчих, залізничних), з них 7 через Дніпро: автошляхові — ім. Є. О. Патона і Московський міст, залізничні — Подільский і Дарницький (1949), змішані — Метро міст (продовженням його є залізобетонний Русанівський міст) та Південний міст, й Пішохідний міст. Через гавань Дніпра на Рибальський острів перекинуто (1963, довж. 480 м) залізобетонний вантовий М. (перший в СРСР); Венеціанську протоку у Гідропарку перетинає залізобетонний арковий міст (1966, довж. 144 м). Серед інших М. — 10 однопрогонних мостів через річку Либідь, паркові в місцях відпочинку тощо. Майже всі Київськи М. споруджені трестом "Мостобуд" №1. У києві (1984) налічується 53 шляхопроводів, зведених головним чином на перехрестях автомобільних шляхів і залізниць.

Джерела

Інші ресурси інтернету

  • Київські шляхи - Історія, проблеми та перспективи київських доріг, мостів і транспорту. Зображення:Ua-flag.gif


Особисті інструменти

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва