Московський міст

Московський міст.

Московський міст (Північний мостовий перехід) – міст через Дніпро у північній частині Києва, в районі житлових масивів Оболонь і Виґурівщина-Троєщина. Відкритий в грудні 1976 р. Через нього проходить Мала кільцева магістраль.

Міст на 6 смуг автомобільного транспорту і 5 трубопроводів великого діаметру (розміщені у плиті проїжджої частини) для гарячого і холодного водопостачання та кабельних комунікацій. Автори – інженер Г. Фукс, арх. А. Добровольський. Складається з мостового переходу через Дніпро (довжиною 816 м, шириною 31,4 м), який на лівому березі пов’язаний з мостом через протоку Десенку/Чорторий (довжиною 732 м, шириною 29,1 м), на правому березі – з шляхопроводом над проспектом Героїв Сталінграда (довжиною 55 м, шириною 31 м). Міст над Дніпром поділяється на 8 прогонів, відмінних за конструктивним вирішенням. Руслова частина біля лівого берега являє собою вантову систему з одним А-подібним залізобетонним пілоном заввишки 81,5 м (загальна висота – 119 м), до якого прикріплені два пучка вантів з металевих канатів, що надають споруді підвищеної динамічної та аеродинамічної сталості. Вгорі на пілоні – зображення герба Києва. Головний прогін завдовжки 300 м розбито вантами на панелі 72 + 65 + 65 + 95 м. Поперечний переріз головного прогону утворюють дві головні коробчасті балки, об’єднані залізобетонною плитою проїжджої частини. Канати для вантів виготовлені з оцинкованого високоміцного дроту діаметром 5 мм (по 20–40 канатів в одному ванті). Заплавна частина моста біля правого берега є балковою п’ятипрогінною будовою (4 × 63 + 42 м).

За величиною головного прогону та інженерним вирішенням є однією з найзначніших подібних будов у Європі. Під час спорудження моста використано ряд нових наукових розробок, зокрема вперше у світовій практиці застосовано канати повної заводської готовності. Міст – важлива містобудівна домінанта, яка проглядається з різних видових точок і є органічною частиною панорами Києва.

До 2007 р. автомобільний транспорт рухався трьома смугах у кожному напрямі; ширина розподільної смуги – 2,2 м, захисних смуг з боків проїжджої частини – 0,5 м, тротуарів – понад 2 метри. У зв’язку з високою аварійністю на мосту, наприкінці 2007-го року була прибрана реверсивна смуга та був встановлений відбійник на її місці з метою зменшення кількості ДТП та постраждалих людей.

  Місцевість:  Оболонь, Троєщина, Труханів острів.   Станції метрополітену:  Петрівка.

Джерела

Посилання


Особисті інструменти

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва