Лівобережна лінія

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва
Перейти до навігаціїПерейти до пошуку
Схема перспективного розвитку

Лівобережна лінія (також вживається назва лінія Троєщина — Осокорки <ref>Інформація про проведення тендеру на будівницво лінії, грудень 2009 р.</ref>) проектується як п’ята лінія київського метрополітену. Лінія буде проходити від житлового масиву Вигурівщина-Троєщина, через Русанівські сади, Лівобережний масив, Березняки, Позняки до Осокорків. Проектування лінії почалося ще у 80-ти роки 20 ст. Тоді ж планувалося її будувати Троєщиною вдовж Маяковського Володимира проспекту. <ref>Перспективна схема метрополітену, 2000 рік</ref> У генеральному плані розвитку Києва до 2020 року, затвердженому в 2002, трасування лінії змінено і будівництво її заплановано по Бальзака вулиці<ref>Генеральний план розвитку Києва до 2020 року, схема пасажирського транспорту, 2002</ref>.

Станом на 2009 на Лівобережній лінії планується збудувати такі станції:

«Вулиця Милославська» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Вулиця Цвєтаєвої» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Вулиця Сабурова» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Вулиця Теодора Драйзера» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Вулиця Каштанова» біля перетину з одноіменною вулицею,
«Проспект Ватутіна» на шляхопроводі на перетині з одноіменним проспектом,

Ця частина Лівобережної лінії планується наземною та проляже нинішньою трасою швидкісного трамваю по Бальзака вулиці. Вона буде експуатуватися спільно з Подільсько-Вигурівською лінією. Ділянку планується побудувати не раніше 2019 року <ref>«Українська правда. Київ», 30 грудня 2009</ref>.

Далі Лівобережна лінія піде на південь через Русанівські сади вздовж залізничної лінії. На цій ділянці плануються такі станції:

«Дніпровська» біля залізничної станції Київ-Дніпровський,
«Броварський проспект» на перетині лінії з Броварським проспектом, пересадка на станцію Лівобережна Святошино-Броварської лінії,
«Проспект Возз’єднання» поблизу залізничної платформи Київська Русанівка,
«Березняки» біля Березняківської вулиці у місці її повороту на захід до Дніпровської набережної.

Надалі Лівобережну лінію спрямують на південь вздовж Григоренка Петра проспекту зі станціями:

«Вулиця Здолбунівська» на перетині зі Здолбунівською вулицею,
«Вулиця Анни Ахматової» на перетині з Ахматової Анни вулицею,
«Проспект Бажана» на перетині з Бажана Миколи проспектом, пересадка на станцію Позняки Сирецько-Печерської лінії,
«Вулиця Колекторна» на перетині з Колекторною вулицею.

В перспективі на Лівобережній лінії мають з’явитися же дві станції — «Осокорки-Центральні» та «Осокорки-Південні» — на житловому масиві, що планують збудувати на південь від Колекторної вулиці).

Лінію має обслуговувати електродепо «Троєщина», яке заплановано побудувати північніше Милославської вулиці.

Існував також інший варіант прокладання траси лінії: від «Броварського проспекту» поворот до Ленінградської площі (тут станція), потім до залізничного вокзалу Дарниця (ще одна станція), далі під Бориспільською вулицею дві станції, остання з яких - пересадочна на станцію Червоний хутір Сирецько-Печерської лінії. Такий варіант траси розглядався як альтернативний шлях підведення метро до вокзалу Дарниця замість продовження до нього Сирецько-Печерської лінії.

Джерела

Виноски

<references/>

Інші ресурси інтернету