Ланцюговий міст

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва
Версія від 16:35, 22 листопада 2005, створена Wek bot (обговорення | внесок) (дати, пусті строки, категорії вниз)
Перейти до навігаціїПерейти до пошуку
0009.jpg
0008.jpg

Миколаївський міст. Перший капітальний міст через Дніпро (в районі теперішньго моста Метро). Попередні мости були наплавними. Заклали його 30 вересня 1848 р. за проектом і під керівництвом англійського інженера Ч. де Віньйоля. Відкриття моста співпало з датою освящення пам`ятника князю Володимиру і відбулось 27 вересня 1853 р. За п`ять років будівництва мосту було витрачено понад 2,35 мільйони карбованців. Металеві конструкції було виготовлено в Англії, морем їх перевезли в Одесу, а звідти волами — до Києва. Міст довжиною 776 м (повна вага становила понад 1600 тон) мав п`ять підопор, які з`єднувались між собою ланцюгом (вага окремого звена — 192 кг). Продовженням моста були дерев`яні мости (дивись Русанівський міст) через лівобережну заплаву і протоку до Микільської слобідки. Міст розводили до 1900 р., тоді відбулася капітальна перебудова — його значно підняли; і з того часу міст висів на ланцюгах (раніше лежав). Перехід через міст коштував 6 копійок — за корову, 9 — за коня... У 1912 через міст почав ходити трамвай до Передмостної слобідки. У 1920 війська буржуазно-поміщицької Польщі висадили міст у повітря. У 1925 році його підопори було використано при спорудженні (за участю академіка Є. О. Патона) моста ім. Є. Бош. На початку Великої Вітчизняної війни Ланцюговий міст було остаточно зруйновано.

Мости Києва.

Джерела