Відмінності між версіями «Московський міст»

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва
Перейти до навігаціїПерейти до пошуку
м (дати, пусті строки, категорії вниз)
 
(Не показані 8 проміжних версій 6 користувачів)
Рядок 1: Рядок 1:
<div style='float:right;'>
+
[[Зображення:Moskovskyi mist.jpg|thumb|300px|Московський міст.]]
{|
+
'''Московський міст''' (Північний мостовий перехід) – міст через [[Дніпро річка|Дніпро]] у північній частині Києва, в районі житлових масивів [[Оболонь]] і [[Виґурівщина-Троєщина]]. Відкритий в грудні 1976 р. Через нього проходить Мала кільцева магістраль.
|-
 
|[[Зображення:0003.jpg|thumb|250px|left|]]
 
|}
 
</div>
 
  
Московський мостовий перехід став до ладу у грудні [[1976]] року (автори архітектор А.В. Добровольський та інженер Г.Б. Фукс) Складається з вантового моста через Дніпро (довж. — [[816]] м, шир. — 31,4 м), моста через річку Десьонку (довж. — 732 м, шир. — 29,1 м) і шляхопровіда над набережною Славутича (довж. — 55 м, шир. — 31 м). Судноплавна частина Московсього мосту перекрита однопілоновою вантовою системою, розміщеною біля левого беріга; правобережна частина моста — естакада з прогонами по 63 м. Сталеву балку жорсткості у вантовуму прогоні (300 м, найдовшому в колишньому СРСР) підтримують ванти із сталевих канатів (по 20 — 40 у ванті). Ванти спираються на А-подібний пілон (вис. — 115 м). Вгорі на пілоні зображення герба Києва. Автомобільний транспорт рухається по трьох смугах у кожному напрямі; ширина розподільної смуги — 2,2 м, захисних смуг з боків проїзної частини — 0,5 м, тротуарів — понад 2 метри.
+
Міст на 6 смуг автомобільного транспорту і 5 трубопроводів великого діаметру (розміщені у плиті проїжджої частини) для гарячого і холодного водопостачання та кабельних комунікацій. Автори – інженер Г. Фукс, арх. А. Добровольський. Складається з мостового переходу через Дніпро (довжиною 816 м, шириною 31,4 м), який на лівому березі пов’язаний з мостом через протоку Десенку/Чорторий (довжиною 732 м, шириною 29,1 м), на правому березі – з шляхопроводом над проспектом Героїв Сталінграда (довжиною 55 м, шириною 31 м). Міст над Дніпром поділяється на 8 прогонів, відмінних за конструктивним вирішенням. Руслова частина біля лівого берега являє собою вантову систему з одним А-подібним залізобетонним пілоном заввишки 81,5 м (загальна висота – 119 м), до якого прикріплені два пучка вантів з металевих канатів, що надають споруді підвищеної динамічної та аеродинамічної сталості. Вгорі на пілоні зображення герба Києва. Головний прогін завдовжки 300 м розбито вантами на панелі 72 + 65 + 65 + 95 м. Поперечний переріз головного прогону утворюють дві головні коробчасті балки, об’єднані залізобетонною плитою проїжджої частини. Канати для вантів виготовлені з оцинкованого високоміцного дроту діаметром 5 мм (по 20–40 канатів в одному ванті). Заплавна частина моста біля правого берега є балковою п’ятипрогінною будовою (4 × 63 + 42 м).
  
[[Мости|Мости Києва]].
+
За величиною головного прогону та інженерним вирішенням є однією з найзначніших подібних будов у Європі. Під час спорудження моста використано ряд нових наукових розробок, зокрема вперше у світовій практиці застосовано канати повної заводської готовності. Міст – важлива містобудівна домінанта, яка проглядається з різних видових
 +
точок і є органічною частиною панорами Києва.
  
{{places}}[[Оболонь]], [[Троєщина]], [[Труханів острів]]. {{metros}}[[Петрівка (станція метро)|Петрівка]].  
+
До 2007 р. автомобільний транспорт рухався трьома смугах у кожному напрямі; ширина розподільної смуги – 2,2 м, захисних смуг з боків проїжджої частини – 0,5 м, тротуарів – понад 2 метри. У зв’язку з високою аварійністю на мосту, наприкінці 2007-го року була прибрана реверсивна смуга та був встановлений відбійник на її місці з метою зменшення кількості ДТП та постраждалих людей.
 +
 
 +
<gallery>
 +
Зображення:0003.jpg|Вигляд у 70-ті рр.
 +
Зображення:Міст метро1.jpg|Вид з боку Оболні
 +
Зображення:Міст метро2.jpg|Загальний вигляд
 +
Зображення:Moscow Bridge.jpg|Проїжджа частина
 +
</gallery>
 +
 
 +
{{places}}[[Оболонь]], [[Троєщина]], [[Труханів острів]]. {{metros}}[[Петрівка (станція метро)|Петрівка]].
  
 
==Джерела==
 
==Джерела==
*[[Київ. Енциклопедичний довідник|"Киев. Энциклопедический справочник" УРЕ, Киев-1986]]
+
*[[Київ. Енциклопедичний довідник|«Киев. Энциклопедический справочник» УРЕ, Киев-1986]]
*[[Київ. Що? Де? Як? (видання)|"Київ. Що? Де? Як?" Мистецтво, Київ-1980]]
+
*«Київ. Що? Де? Як?» Мистецтво, Київ-1980
 +
*[http://who-is-who.com.ua/bookmaket/ukrinvest2007/19/168.html Історія забудови Кива – Московський міст]
 +
 
 +
==Посилання==
 +
* [http://skyscraperpage.com/cities/?buildingID=42529 Сторінка Московського мосту на SkyscraperPage] {{en}}
 +
* [http://wikimapia.org/#y=50.49088&x=30.536757&z=16&l=0&m=h&v=2 Московський міст на WikiMapia]
  
[[Категорія:Мости]]
+
[[Категорія:Мости]] [[Категорія:1976 події]]

Поточна версія на 16:20, 13 липня 2010

Московський міст.

Московський міст (Північний мостовий перехід) – міст через Дніпро у північній частині Києва, в районі житлових масивів Оболонь і Виґурівщина-Троєщина. Відкритий в грудні 1976 р. Через нього проходить Мала кільцева магістраль.

Міст на 6 смуг автомобільного транспорту і 5 трубопроводів великого діаметру (розміщені у плиті проїжджої частини) для гарячого і холодного водопостачання та кабельних комунікацій. Автори – інженер Г. Фукс, арх. А. Добровольський. Складається з мостового переходу через Дніпро (довжиною 816 м, шириною 31,4 м), який на лівому березі пов’язаний з мостом через протоку Десенку/Чорторий (довжиною 732 м, шириною 29,1 м), на правому березі – з шляхопроводом над проспектом Героїв Сталінграда (довжиною 55 м, шириною 31 м). Міст над Дніпром поділяється на 8 прогонів, відмінних за конструктивним вирішенням. Руслова частина біля лівого берега являє собою вантову систему з одним А-подібним залізобетонним пілоном заввишки 81,5 м (загальна висота – 119 м), до якого прикріплені два пучка вантів з металевих канатів, що надають споруді підвищеної динамічної та аеродинамічної сталості. Вгорі на пілоні – зображення герба Києва. Головний прогін завдовжки 300 м розбито вантами на панелі 72 + 65 + 65 + 95 м. Поперечний переріз головного прогону утворюють дві головні коробчасті балки, об’єднані залізобетонною плитою проїжджої частини. Канати для вантів виготовлені з оцинкованого високоміцного дроту діаметром 5 мм (по 20–40 канатів в одному ванті). Заплавна частина моста біля правого берега є балковою п’ятипрогінною будовою (4 × 63 + 42 м).

За величиною головного прогону та інженерним вирішенням є однією з найзначніших подібних будов у Європі. Під час спорудження моста використано ряд нових наукових розробок, зокрема вперше у світовій практиці застосовано канати повної заводської готовності. Міст – важлива містобудівна домінанта, яка проглядається з різних видових точок і є органічною частиною панорами Києва.

До 2007 р. автомобільний транспорт рухався трьома смугах у кожному напрямі; ширина розподільної смуги – 2,2 м, захисних смуг з боків проїжджої частини – 0,5 м, тротуарів – понад 2 метри. У зв’язку з високою аварійністю на мосту, наприкінці 2007-го року була прибрана реверсивна смуга та був встановлений відбійник на її місці з метою зменшення кількості ДТП та постраждалих людей.

  Місцевість:  Оболонь, Троєщина, Труханів острів.   Станції метрополітену:  Петрівка.

Джерела

Посилання