Метрополітен

Матеріал з WWW Енциклопедія Києва
Версія від 17:37, 22 листопада 2005, створена Wek bot (обговорення | внесок) (дати, пусті строки, категорії вниз)
Перейти до навігаціїПерейти до пошуку
Схема з п`ятьма лініями. 1984 рік.
Схема перспективного будівництва. 1998 рік.
[[Зображення:Metro_scheme_1990s.jpg|thumb|250px|left|Перспективний план на 2000 - 2010 рр.]]

Будівництво почато 1949 р. управлінням "Київміськбуд". Перша дільниця (5,2 км) Святошино-Броварської лінії від ст. Вокзальна до ст. Дніпро стала до ладу 6 листопада 1960 р. Діюча (1980) Святошино-Броварська лінія із 16 станціями проходить через центр міста з заходу на схід. Від ст. Святошин до ст. Дніпро траса йде під землею, далі — на поверхні, перетинаючи Дніпро й Русанівську протоку по залізобетонних мостах довжиною 700 м (міст Метро) і 350 м (Русанівський міст). Шлях довжиною 19,9 км поїзди М. долають за 30 хвилин.

У грудні 1976 стала до ладу Куренівсько-Червоноармійська лінія (13 км), що перетинає під землею Київ по правому берігу Дніпра з масиву Оболонь, через Поділ на центр міста і далі в бік Деміївки. Планується її довести до масиву Теремки.

1989 р. відкрито Сирецько-Печерську лінію, яка проходить через центр від масиву Харківський по новому Південному мосту до Лук`янівки. Планується довести її до масиву Виноградар, і тоді її загальна довжина сягне 28 км.

У 80-х роках планувалось будівництво четвертої — Наддніпрянської лінії (26 км) — вздовж лівого беріга Дніпра; та п`ятої лінії — Подільсько-Воскресенської — від аеропорту Жуляни, через Вокзал, Рибальский острів на Троєщину. 2001 приблизно за можливим маршрутом четвертої збудовано лінію швидкісного трамваю, а про п`яту й згадки немає :(.

Протягом 1970-х — 80-х років питома вага М. в загальних перевезеннях міського транспорту становила 18 — 19 %.

Часи будівництва окремих дільниць

Рік закінчення
будівництва
Довжина Станції
Святошино-Броварська лінія (червона, 18 станцій, 22,65 км)
1960 5,2 км Вокзальна, Університет, Хрещатик, Арсенальна, Дніпро
1963 3,3 Політехнічний інститут, Шулявська
1965 4,2 Гідропарк, Лівобережна, Дарниця
1968 1,3 Чернігівська
1971 4,2 Берестейська, Нивки, Святошин
1979 1,2 Лісова
1987 Театральна (вбудовано між станціями Університет та Хрещатик)
2002 3,25 Житомирська, Академмістечко
Куренівсько-Червоноармійська лінія (синя, 12 станцій, 13 км)
1976 2,3 км Майдан Незалежності, Поштова площа, Контрактова площа
1980 4,4 км Тараса Шевченка, Петрівка, Оболонь
1981 2,1 км Площа Льва Толстого, Республіканський стадіон
1982 2 км Мінська, Героїв Дніпра
1984 2,2 км Палац Україна, Либідьська
Сирецько-Печерська лінія (зелена, 14 станцій, 20,47 км)
1989 1,9 Золоті ворота, Палац Спорту, Кловська
1991 4,4 Дружби народів, Видубичі
1992 4,2 Славутич, Осокорки
1994 2,6 Позняки, Харківська
1996 3,1 Лук`янівська
1997 Печерська (вбудовано між станціями Кловська і Дружби народів)
2000 2,67 Дорогожичі
2002 1,6 Сирецька
2005 ? Бориспільська

Джерела

Інші ресурси інтернету